Fra TV 2 til Good Game

– Finnes ikke et bedre sted for å bygge norsk e-sport.

E-sportselskapet Good Game er i ferd med å doble antall ansatte etter å ha fått Polaris Media inn på eiersiden. Nå forlater bransjeprofil Donya Jabari TV 2, for å bli en del av selskapet som blant annet driver Telialigaen og Gamer.no. Hun får følge av to nye utviklere, og flere nye er på vei inn.

Jabari er kjent som TV 2-sportens ansikt i kanalens satsning på e-sport, og har tidligere hatt samme rolle i VG. Hun har dyptgående kunnskap om feltet og gleder seg til å ta en aktiv rolle på innsiden av norsk e-sport.

– Jeg har stortrivdes med å dekke e-sport både i VG og TV 2, men drømmen min de siste åtte årene har vært å få være med å bygge opp e-sport i Norge, og jeg finner ikke et bedre sted for akkurat det enn i Good Game, sier Jabari, som går inn i en nyopprettet rolle som prosjektleder.

Administrerende direktør i Good Game, Erling Rostvåg, jobber med en rekke rekrutteringer denne våren, og er begeistret over å ha fått Donya Jabari på laget.

– Vi har store ambisjoner fremover, og frisk kapital gjør oss i stand til å skyte fart i retningen vi ønsker. Da trenger vi flinke folk som Donya, som har et glødende engasjement for å bygge norsk e-sport. Hun er utdannet prosjektleder, så hun kan definitivt bidra med langt mer enn å være e-sportens ansikt utad. Men vi vet jo at hun er en ypperlig formidler, så hun vil få muligheten til å bidra både foran kamera og bak kulissene, sier Rostvåg.

Jabari gleder seg til å komme i gang.

– Det er godt å se at flere og flere tar e-sport på alvor og ser verdien i det. Nå er det på tide at vi tar igjen forspranget til våre naboland, og jeg gleder meg ekstremt til å være med å bygge opp og formidle e-sport ut til folket, sier Jabari.

Good Game utvider også utviklerteamet, og ansetter utviklerne Johan Graucob og Eilif Akerjordet.

– Vi bygger ut og fornyer turneringsplattformen vår, med ny funksjonalitet som e-sportmiljøet trenger. Da må vi ha et sterkt utviklerteam på plass, og det får vi nå, sier Rostvåg.

Gamer.no skal lanseres i ny drakt i løpet av året, med et betydelig løft for både det redaksjonelle produktet og turneringsplattfomen. Gamer.no planlegger også å styrke redaksjonen i løpet av året.